Nu het feestseizoen weer is begonnen staan de postbezorgers voor de grote taak alle pakketten op tijd af te leveren. Maar wat als je niet thuis bent om jouw bestelling in ontvangst te nemen? Gok je erop dat jouw buren het weer voor je aannemen of dat de bezorgen de tweede keer komt op het moment dat je er wel bent? Er is nu een oplossing waardoor jij je hier niet meer druk over hoeft te maken!
De beste ideeën worden bedacht als oplossing voor een probleem. Zo ook MYPO. Het Nederlandse bedrijf biedt verschillende manieren om af te rekenen met diverse logistieke ongemakken.
MYPO Pakketbrievenbus – Thuis, zelfs als jij er niet bent!
De meeste pakketten passen niet door een standaard brievenbus, waardoor je thuis moet zijn voor de levering. Ben je er niet, dan wordt je bestelling vaak bij de buren of een pick-up point afgeleverd. De pakketbrievenbus van MYPO maakt hier een einde aan. Door een slim slot kunnen pakketbezorgers jouw bestelling altijd afleveren in je pakketbrievenbus en retouren eenvoudig ophalen. Er is een vrijstaand- en wandmodel beschikbaar. Ook wordt er hard gewerkt aan oplossingen voor appartementen en het aansluiten van handige last-mile initiatieven.
“Vandaag de dag bestellen wij steeds meer online, met alle gevolgen van dien. Het meermaals aanbieden van een pakket kost geld en draagt niet bij aan de verlaging van de CO2-uitstoot. Pakketbezorgers stappen daarom graag naar de buren of zoeken naar creatieve oplossingen om alsnog af te leveren. Dit leidt geregeld tot irritatie. Zelf vond ik het ook vervelend om weer met het gemist-briefje bij mijn buurvrouw aan te moeten kloppen. Dit moet en kan anders, dacht ik. Zo is het idee van MYPO geboren,” zegt Arjan Griffioen, bedenker en CEO van het bedrijf.
Meer dan alleen een Pakketbrievenbus
De levering is één probleem, maar controle een tweede. Hoe laat wordt mijn pakket afgeleverd? Wat had ik ook alweer besteld? Waar vind ik de juiste track & trace code? Is mijn retour al aangekomen en terugbetaald? De App van MYPO biedt uitkomst. Vanuit één overzicht al jouw online bestellingen beheren. Door het koppelen van jouw e-mailaccount verschijnen alle bestel- en bezorginformatie geheel automatisch in de app. Je kunt de MYPO pakketbrievenbus koppelen, zelf bepalen waar en wanneer jij je pakketje wilt laten afleveren en ontvang je real-time notificaties over actuele bestel- en bezorginformatie. De app is gratis te downloaden voor iOS en Android.
“Zelf bestel ik vrij veel online en raakte ik snel het overzicht kwijt en vergat soms bestellingen op tijd terug te sturen. Het idee van de slimme pakketbrievenbus kwam eerst. Maar doordat wij altijd goed in gesprek blijven met onze gebruikers, werd snel duidelijk dat er meer problemen vielen op te lossen rondom de logistiek en het beheer van je online bestellingen. Met de MYPO App maken wij het leven van online shoppers iedere dag een stukje makkelijker. De vraag naar dit soort oplossingen blijkt groot en wij zijn trots dat wij hier als eerste mee zijn gekomen,” aldus Griffioen.
Lijkt je dit iets? Of wil je meer informatie? Neem dan eens een kijkje op de website. Ik vind het briljant!
dit is zeker handig ! grappig, het is eigenlijk heel voor de hand liggend…
Wat een geweldig idee zeg, echt een uitvinding ..
Wat handig!! Ik ga dit verder bekijken!!!
Interessant en briljant idee.
Zeker na die drukke weken van black Friday.
Xoxo
Dit lijkt me dus echt een uitkomst! Ik had het hier laatst nog met mijn vriend over.
Klinkt als een fantastisch idee. Vooral het meenemen van andere logistieke problemen is slim. Toch nog wel veel onduidelijk hoe het slot werkt e.d., maar daar zal allemaal wel aan gedacht zijn. Ik ga de website even bekijken. Leuk stukje om te lezen. Ik hou wel van gadgets hihi